Chybí vám energie? Křičte, mávejte rukama, bzučte jako čmelák!

/
  • (iStock)
    23. září 2017 ● 06:00

    Jste unavení, nesoustředění, nervózní nebo nemocní? Tělo a duch netvoří harmonii a všechno, co děláte, vás stojí energii navíc. Jakákoli činnost vám připadá náročná a obtížná. Není ale nic jednoduššího, než svou životní energii nechat opět rozproudit. Třeba pomocí těchto sedmi tipů.

  • 1.

    Poklepávání na brzlík

    Autor: iStock

     

    Brzlík je nejdůležitější pro správnou funkci imunitního systému, usměrňuje správnou funkci bílých krvinek, které umí rozeznat a zneškodnit škodlivé látky v těle. Říká se mu taky bod štěstí, protože ovlivňuje schopnost snášet nejen fyzickou, ale i emocionální zátěž. Nachází se uprostřed těla za hrudní kostí, asi sedm centimetrů pod krční jamkou.

    Postup: Postavte se a narovnejte záda. Klepejte asi šedesát vteřin na brzlík špičkami prstů nebo pěstmi. Soustřeďte se na dýchání a rytmické klepání. Opakujte několikrát denně.

    Účinek: Tohle cvičení odbourává napětí a strach, dodává odvahu, zvyšuje výkonnost a zlepšuje vitalitu. Je dobré jej aktivovat před důležitou zkouškou, nebo když se ucházíte o nové místo.

     

  • 2.

    Mávání pažemi

    Autor: iStock

     

    Mávání pažemi je vhodné cvičení pro začátečníky bez jakýchkoli znalostí. Je velmi účinné a nepotřebujete moc místa.

    Postup: Postavte se rovně, rozkročte se na šířku boků nebo ramen. Chodidla jsou souběžná, kolena mírně pokrčená, nohy pod koleny uvolněné. Nadechujte a vydechujte nosem. Pak začněte mávat rukama: zvedněte paže dopředu do výšky ramen a pak je nechte kolem boků volně zhoupnout dozadu. Při zvedání směřují hřbety rukou nahoru. Pohybujte pažemi jako kyvadlo, cvičte nejméně pět minut a dbejte na pravidelný rytmus.

    Účinek: Díky tomuto cviku se zlepší proudění energie v celém vašem těle. Zároveň se přitom posilují paže, nohy a svaly zad. Uvolňuje se tělo, bloky a energie může proudit volně. Příznivě působí mávání i na dýchací orgány a srdce.

     

  • 3.

    Osvobozující výkřik

    Autor: iStock

     

    Jednou za čas je důležité popustit ventil, aby se z nás dostaly starosti, zlost a mrzutost. Křičení vyžaduje důvěru, jedině ten, kdo se odváží křičet nahlas a řvát, se může osvobodit od nahromaděných emocí. Kromě toho tím posílíte svou sebedůvěru a načerpáte energii.

    Postup: Najděte si místo, kde můžete svobodně křičet. Ideální je třeba les, hory, mořské pobřeží nebo auto. Uvědomte si svoji bolest, zlost i zklamání. Zhluboka se nadechněte a z plného hrdla vykřičte do světa všechno, co vás štve a tíží. Tenhle cvik opakujte tak často, dokud se nebudete cítit svobodněji, uvolněněji a nebudete mít v hlavě jasno.

    Účinek: Díky výkřiku z břicha se uvolníte, vypustíte nahromaděnou energii a emoce a odstraníte fyzickou bolest. Kromě toho se zbavíte napětí a stresu ve svalech.

     

  • 4.

    Zpívání mantry óm

    Autor: iStock

     

    Možná jste to už někde slyšeli – Óm (aum) je mantra, slovo, které dodává sílu. Je to kosmická prvotní hláska, jakýsi prazvuk. Óm je zvuk absolutna a symbolizuje jednotu veškerého bytí.

    Postup: Posaďte se na polštář na zem nebo na židli. Zavřete oči a několikrát se vědomě zhluboka nadechněte a vydechněte. Vnímejte svoje tělo, svůj stav, v němž se nacházíte, a nehodnoťte ho. Pak se zhluboka nadechněte. Při výdechu zpívejte „Óm“. Snažte se vydechovat co nejdéle, aniž byste popadali dech. Opakujte asi 5x, pak zase dýchejte normálně a vnímejte, jak cvik doznívá. Opakujte každý den tak často, jak chcete.

    Účinek: Cvičení dodává vnitřní rovnováhu a soustředění. Posiluje energii, myšlení a pomáhá zbavit se depresí. Tahle mantra taky uklidňuje, dodává sílu a životní energii. Navrací tělo i ducha do přítomnosti a spojuje dohromady.

     

     

  • 5.

    Dýchání čmeláka

    Autor: iStock

     

    Podle dechu poznáte, jak na tom jste fyzicky a psychicky. Negativní myšlenky vám svírají hruď, takže dýchání je omezené. Dýchat jako čmelák nebo bzučet jako včela je jednoduchá a účinná technika, jak se uvolnit.

    Postup: Můžete sedět nebo stát. Dbejte na to, aby byla páteř rovná. Ucpěte si uši palci nebo ukazováčky. Paže jsou zvednuté, lokty směřují do stran. Ramena jsou uvolněná. Zavřete oči a nadechněte se nosem. Při výdechu nosem pravidelně a nepřerušovaně bzučte jako čmelák nebo včela. Opakujte 5 až 10 nádechů a výdechů. Pak si vyndejte prsty z uší, uvolněte paže a ještě několik výdechů a nádechů nechte cvik doznít.

    Účinek: Tenhle cvik uklidňuje nervy a myšlenky. Odstraňuje duševní napětí, zlepšuje koncentraci a vrací tělu i mysli přirozenou rovnováhu. Posiluje a zlepšuje hlas a zvyšuje koncentraci plic. Skvělý cvik, který pomáhá při úzkosti, protože naplňuje srdce a ducha radostí.

     

     

     

     

Autor: aši

Nevíte si rady?
Zavolejte svému osobnímu poradci!

Volejte
906 70 70 80

nebo mi pošlete SMS ve tvaru
VESTBA Barbora TEXT na 904 30 45

Další věštci
Telefonní služby provozuje: E.M.A.Europe, P.O.Box 14, Praha 05, 11005, tech. zaj. Materna, pro starší 18 let, 1sms/45Kč vč. DPH 1min/70Kč vč. DPH, www.ema.bz, www.platmobilem.cz